Sunn frokost! Overnight oats / overnattet havregryn!

En sunn frokost som gjør utrolig godt for magen.
Her får man en god metthetsfølelse.

Og har man tid…så kan man pynte frokosten litt, her overnattet havregryn med mango…

Overnight oats

1,5 dl store havregryn
1 dl gresk yoghurt/yoghurt naturell
1 dl melk (gjerne skummet)

(Jeg bruker gjerne LITT mer yoghurt, da jeg liker litt bløtere konsistens…)

Bland sammen, tilsett event. det du måtte ønske, dekk til og sett i kjøleskap over natten. (eller noen timer om vil)

Etter å ha lest meg litt opp på havregryn,
fant jeg at store havregryn ga lengre metthetsfølelse,
og da blir det sunneste alternativer.
Men bruk gjerne lettkokte om det er det du har,
fungere som bare rakkern det og.

Dette er basis. Jeg liker å putte i tynne skiver av banan, gir god søtsmak.
Bær av alle slag kan og brukes, prøv deg fram.
Eller lag den naturell og pimp den ved servering.

Smaker veldig godt med kanel og ferske blåbær/andre bær ved servering.

Siste prøve var mango,
og med en god moden mango….ah…..utrolig godt!

Mangoen ga en nydelig søtsmak sammen med havregrynene og den syrlige yoghurten….

Jeg har og testet med frosne bringebær, pimpet med kanel og blåbær dagen derpå…

Mulighetene er uante.

Og magen er lykkelig!

#frokost #overnightoats #havregryn #yoghurt #godt #sunt

6 hendelser på “Sunn frokost! Overnight oats / overnattet havregryn!”

  1. jeg bruker også sånn kjøleskapsgrøt,men jeg har 2 ss chiafrø i cocos/ris melk + litt havregryn og når jeg skal spise frokost tilsetter jeg yughert til passe kosistens ))

    1. Ah, nok en smart måte å gjøre det på. Lurt med chia-frø i, enda sunnere!! Takk for godt tips 🙂

    1. Åååå, så smart. Det skal jeg prøve, blir sikkert friskt og godt 🙂 Takk for tips 🙂

Legg igjen en kommentar til Kjersti Avslutt svar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.